Fredagen den 12 mars deltar GPX Medical AB (publ) vid 3rd LAUNCH (Lung Ultrasound in Neonates and Children) som är den enda konferensen dedikerad till lungövervakning av nyfödda och barn.

Konferensen leds av Professor De Luca, Associate Professor of Pediatrics and Medical President-Elect of European Society of Pediatric and Neonatal Intensive Care, och är en konferens som handlar om lungövervakning för nyfödda och barn. Förra året deltog GPX Medical som utställare på plats i Paris och konferensen samlade då fler än 350 neonatologer från världen över, men i år hålls konferensen digitalt på grund av pandemin. GPX Medical är stolt sponsor till konferensen för andra året i rad och deltar för att stötta kunskapsutbytet inom lungövervakning hos för tidigt födda barn.

Läs hela pressmeddelandet här: Pressmeddelande